محل تبلیغات شما

این واقعیتی است که در چند دقیقه زنگ تفریح با وجود استراحت جسمی و روحی کودک و نوجوان، خطرات بیشتری دانش‌آموزان را تهدید می‌کند که البته این خطرات بیشتر از سوی خود دانش‌آموزان و به صورت سهوی است؛ چنانچه گاه دیده می‌شود در این دقایق به ظاهر تفریح گونه به خاطر کوچک بودن حیاط مدرسه، دانش‌آموزانی که همدیگر را دنبال می‌کنند و این گونه به بازی و تفریح مشغول‌اند؛ به سبب برخورد با دیگران ایجاد مشکل کرده و حوادثی ناخوشایند را پدید می‌آورند.

پس حساسیت این دقایق کوتاه با ذکر این مثال به‌خوبی عیان می‌شود.

اما از آن سو می‌توان با یکسری برنامه‌های مدون و خوب مانع بسیار خوبی شد تا این گونه حوادث ناخوشایند و گاه دلخراش پدیدار نشوند و این زنگ دلچسب و دوست داشتنی با خاطرات بد و ناگوار عجین نشود. البته دست یافتن به این هدف کار چندان آسان و ساده‌ای نیست. زیرا در جای خود نیازمند مطالعات و آماده سازی تمهیداتی است که به واسطه‌‌ آنها بتوان با استفاده بهینه از یکسری عوامل به ظاهر کوچک یا همان ریزه‌کاری‌های آموزشی و پرورشی به اهداف مطلوب‌تری رسید.

حال با توجه به اوصاف بیان شده و نیز جهت روشن‌تر شدن کارکردهای زنگ تفریح در مدارس لازم است نکاتی در باب اهداف و برنامه‌هایی که می‌توان در زنگ تفریح به مرحله اجرا گذاشت بیان گردد. پس با توجه به این اوصاف باید زنگ تفریح را از دو بعد مورد کنکاش و بررسی قرار داد تا این گونه بتوان به یکسری از اهداف مطلوب دست یافت.

چگونه شوق به نماز در دانش آموزان ایجاد کنیم ؟

شاداب سازی ظاهری در مدرسه

توجه به نیازهای عاطفی – روحی – روانی دانش آموزان

تفریح ,زنگ ,گونه ,اهداف ,یکسری ,کوچک ,زنگ تفریح ,این گونه ,به ظاهر ,این دقایق ,تا این

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تدریس مجازی ویژه ایام قرنطینه